lørdag 17. mars 2012

Lampetter til vindauge.



Eg har no vært ein tur innom Finn Kvinnherad 
igjen eg. Og der låg det til salgs to fine
lampetter vil vindauge. 


Eg har vært på leit etter denne type lampetter
og taklampe ei stund, men no har eg no iallefall
fått fatt i desse .
Fekk dei faktisk til den nette sum av 100,-, eit
godt kupp med andre ord. 


Dei har vært lagra på eit loft, men virker heilt fint
forsatt. Men dei treng litt stell på teak og litt puss
på koparen og den svarte ringen, så skal ein sjå
at dei vil skinne som aldri før. 


Og så trur eg at eg vil skifte ut det elektriske, 
eg er litt redd for at det kan vere feil og mangler
siden det har vært vekkpakka. ( eg bytter alltid
ut det elektriske på ting eg kjøper, siden eg har
opplevd brann i ei lampe eg kjøpte brukt ).

Nei då får eg gå å pusse og stelle med lampettene
mine. Og så har eg og kjøpt ein ovn frå -70tallet,
og den skal forvandlast litt, så har litt å gjere på
i dag og. 

Ønskjer alle som er innom ein strålande fin laurdag. 




7 kommentarer:

Nina sa...

Så artige! Minner meg om noen lampetter som hang i vinduet hos mormor, de gir nydelig og lunt lys. :O)

Sologbolig sa...

Takk for hyggeleg kommentar inne hos meg. Artige lampar du har fått tak i. Såg litt nedover på dei tidlegare innlegga dine og. Mykje fint du har fått tak i både på loppis og finn Kvinnherad (svigerdatra mi frå Rosendal snakka også om Finn Kvinnherad sist eg snakka med ho)
Ønsker deg ei fin helg.

Nostalgia sa...

Utrolig masse flott du finner ! Jeg har desverre ikke flere kobberpotter akkurat for øyeblikket.. Det som jeg har reservert til deg kan du vel få når du tar deg en bytur en gang :-)

Ønsker deg en fin kveld
Klem, Nostalgia

Fru Fjeldhammer sa...

Den var kul...

Min TineK samling av keramikk er kjøpt hos forskjellige netthandlerer, da det er ikke noen butikker som selger nære meg heller!

Ha en fin søndag..
klem

MissMette sa...

Tusen takk for koselig kommentar hos meg, det varmer godt ღ Du finner så mye spennende, denne lampen kommer til å bli kjempefin... Ønsker deg en fortsatt fin søndag og helg, klem fra Mette

Skjerstad sa...

Så stilige lamper !!
Jeg digger dem :)
Sikker på at du får dem til å bli som ny ;)
Har to lignende lamper ( uten teak ) i vinduet på stua.

Klem fra Janne

Randi sa...

så moro å finne sånnt....har selv fått hjem ett teak skap.....koppskap som vi kaller det...gleder meg til å få åusset og malt det..:-)

ha en fin fin mandag