søndag 7. august 2011

Kamfertrekiste.

Då eg var lita fekk eg denne nydelege Kamfertrekista
av besteforeldrene mine.




Har alltid synest den er så fin.
Den har vært med meg i alle år, til og med då
eg flytta frå plass til plass.

Den har utskjæringer rundt heile kista,
og så dufter den så godt at kamfertre.
Lurte litt på ei periode å kle den med eit fint
stoff inni, men er så redd for at den gode
kamfertrelukta skal forsvinne.




Men låsen på kista skulle vært pussa, men eg er så
redd for å at eg då øydelegge treverket om eg
får messingpuss på det.
Då eg var lita var det med ein liten hengelås til kista,
men den er diverre forsvunnet med årene.
Nokon som veit om treverket blir misfarga av messingpuss?
Ev. om det er andre ting eg kan bruke til pusse den med?




Beklager dårleg bilete, men fekk ikkje til å ta
biletet utan at det enten vart skurrete eller
blinka av blitzen.


I helga har det faktisk vært to loppemarked her
i kommunen, men eg var ikkje på nokon av dei.
Har lova resten av husstanden at eg ikkje skal gå
på loppis før eg er ferdig å rydde og plassere
alt her i huset.
Må innrømme at eg synest eg er kjempeflink som
har klart å sitte heime, når venninnene mine
har gått på begge loppisene. :-)



 
Ønskjer alle sammen ein fin søndagskveld.






3 kommentarer:

Lindas hobbyhjørne sa...

Så nydelig skrin, så morro å ha noe så Fint :)
Hvis du pusser forsiktig så går det sikkert bra... tror gubben og jeg :)
Så flink du har vært som klarte å la være med å gå på loppemarked!
Her har det regnet... så jeg har hatt ryddedag på hobbyrommet!
Ha en god natt, klem.

Kaoskontroll sa...

Takk for hyggelig kommentar! Og det er jammen kjedelig det der, at ting tar tid. De utålmodiges grusomme skjebne! ;)

Så heldig du er som har fått en så flott kiste! Jeg ville nok ikke pusset låsen jeg, for jeg liker patinaen når messingen ikke pusses. Men om du har vindusvaskeklutene fra Nille, de som ikke trenger såpe, så kan du "pusse" med dem. Det har jeg gjort med hell på sølvstaker som ikke var så pene og blanke lenger.

Ønsker deg en flott dag! Klem

Nostalgia sa...

Ja vi fikk visst sånn alle jentene :-) Veldig glad i mitt også. Fikk i ikke like dukker og like søljer også ? Gode minner å ta med seg :-)

Klem*