fredag 2. juli 2010

Arva klokke og litt frå barnedåpen.


Oi.... der var det helg igjen jo.

Tenkte eg skulle blogge når eg kom heim frå
barnedåpen til mitt barnebarn, men det har
vært så mykje å gjere denne veka at bloggen
måtte nedprioriterast.

 



Fekk lyst til å vise frem klokka som eg har
arva etter mine besteforeldre.
Engelen som er limt inn i klokka er min mors.
Hun var 7 år då mormor limte den inn. Og ho var
så lei seg den gongen fordi at mammaen hennes hadde
tatt hennes fineste glansbilde til dette.
Men hadde ikkje mormor gjort dette, så hadde nok ikkje
dette glansbildet eksistert i dag nei.  Så eg er glad for
at min mormor gjorde dette.

Klokken slår eit slag kvar halvtime og kvar time så slår
den slag etter kor mykje klokka er. Eg berre elskar lyden
av denne klokka.



Her er to av lysene som min datter hadde laget til sin sønns
dåpsdag. Ho har kjøpt lysene på -nille og kjøpte samstundes
scrappingklistermerker som ho har limt på lysene.
Eg synest dei vart kjempefine.



Og så må eg jo få vise frem kaka som min mor laga
til barnedåpen. Ho er så flink med å pynte kaker.

Fatet kjøpte vi på Fretex i gågata i Bergen når vi ventet
på neste båt videre der.




Dette teppet kjøpte eg i dåpspresang til mitt barnebarn.
Det er kjøpt hos Pledd.net , det er kjempemjukt
og deiligt. Og så er det litt kjekt med den fine
teksten som er strikka inn.



Så vil eg takke dei 22 som har lagt seg til
som følgere på bloggen, det er kjempekjekt.


Lurer på om eg ikkje må ha ein Give Away i neste
veke berre sånn for å feire at det er sommar
og at livet er bra. :)


 

Ønskjer alle mine lesare ei fin helg.


.

12 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Så fin klokken var! Kjekt å ha et så flott minne etter besteforeldrene dine.

Jeg fikk et sånt pledd da datteren min ble døpt, og har vært utrolig glad i det. Super gave:-)

Ha en riktig god helg!

Klem

Mitt Hvite Skattkammer sa...

Ja den klokken er utrolig flott, og jeg er så enig med deg i at lyden av slik "gammeldags" tikking er helt herlige... pleddet til Martin var hert nydelig, mulig jeg må bestillet et til mitt nye tantebarn :o)

Give away ja, bare legg den ut , melder meg på med en gang jeg ... Give Away er kjempegøy :o)

God helg videre :o)

Hilde Heimdal sa...

mmm ja masse gode kaffe typer :)))))

Hilde Heimdal sa...

ååå den kaka var fiiin og så god ut!!! :)

Anonym sa...

Kake var nydelig og så herlig ut.
Teppet du hadde kjøpt var flott.
Ønsker deg en fortsatt fin helg.
Klem fra Mio

SNILLPIKE♥ sa...

Heisan

Tusen takk for besøk på bloggen min. Jeg lager ikke bukser på bestilling. Men jeg kan gjøre et unntak for deg. Vet ikke helt hva prisen vil ligge på, men om du fremdeles er interessert kan jeg finne det ut. Spørs litt hva stoff du ønsker den i, og hvor mye applikering.

Vi reiser på ferie søndag morgen, men jeg kan ta kontakt med deg på mail når jeg kommer hjem. Fin sommer til deg, mvh ann helen

salige lavendel sa...

Fin klokke, og enda bedre at det ligger gode minner rundt den =)

Nostalgia sa...

Så koselig den klokken :-) Husker godt lyden fra den ja.
Nydelig teppe til dåpsbarnet og at din mor er en kløpper til kakepynting vet jeg jo ;-)

Ønsker deg en fiiin kveld kjære kusine :-)
Klem*

Anonym sa...

Da er du 3mann på pay it forward gaveleken, send meg adressen din på: tape_a_duck@hotmail.com så sender jeg gaven om ikke så alt for lenge! :)

Anonym sa...

Hei igjen,
Jeg har noe til deg på bloggen min.
Ønsker deg en fin tirsdag.
Klem fra Mio

irina sa...

Nydelig klokke med en spesiell og ærlig historie bak...ta vare på klokken og historiene.
Tusen takk for koslige kommentarer og vel ovestått barnedåp.

Klem

Hege sa...

Hei :)
Takk for kommentaren hos meg! Alltid koselig når nye stikker innom!
Lurer på om det ble noe fisk på deg i dag da...?
Jeg syntes de lysene til barnedåpen var såå fine! Driver å planlegger bryllup, og tenker å bruke litt scrapping på lysa jeg også:) Men litt redd for at det skal brenne sammen med lyset.. men får teste litt :)
Ha en fin dag!
Klem Hege