onsdag 9. juni 2010

Det er sol og sommar. :)


Det er bare eit heilt utruleg flott vær for tida her.
Sitter ute så mykje som eg kan, skulkar unna
husarbeid berre for å kunne sitte ute å
kose meg med ei god bok i sola. :)

Men eg startar kvar dag med ein god kopp
med kaffi. Eg fekk meg ei C3 til 40 årsdagen
min i fjor. Og den er eg berre så utruleg
glad i. Nett no for tida så er det ein
kaffitype med smak av mint og sjokolade
som er favoritten.



Ute i hagen så blømer det så fint.
Denne buska veit eg ikkje kva heiter.
Det er ein avleggjer som eg fekk tigga
meg til på sjukeheimen her. Det skulle
sikkert vært rydda litt i buska, men sist
eg prøvde så aula det med små
flått/handtikka, så graset får
lov til å vokse vilt der.




Og den lilla rododendronen min er endeleg
komt i blomst. Likar så godt den sarte
fine lillafargen den har.




Og når det er så fint vær som no så må
ein jo berre sitte ute å kose seg ja.
Her er den nederste terrassen min. Benkane
og bordet har vi laga sjølv. Og vi er
veldig nøgd med det store bordet. Det er
utruleg godt å ha når vi er mange når 
vi griller.
 Plassen liggjer godt gøymd nært skogen til
naboen.



Det er hasseltrær de kan sjå
i bakgrunnen og det er der vi plukkar
julenøttene våre.
Og siden plassen liggjer så skjult av skogen
så er det lunt, varmt og vindstille der.







(¯`v´¯)
                    `•.¸Ha ein fin dag ♥



.

18 kommentarer:

Anonym sa...

Hørtes herlig ut med kaffemaskin, har også begynt å få sansen for kaffe med forskjellige smaker.
Nydelige blomsterbilder.
Uteplassen ser så flott ut, og møblene dere har laget er kjempefine.
Hver gang jeg ser kabeltromler, tenker jeg på de flotte hagemøblene du laget selv.
Ønsker deg en flott onsdagskveld, dette sommerværet vil vi ha nå i lang, lang tid.
Klem fra Mio

Snuskebassa sa...

Herlig med en lun, god og usjenert uteplass. Håper du får mange, lange sommerkvelder der :-)
....og kaffemaskin? Høres herlig ut!
Klem fra Liv

Mitt Hvite Skattkammer sa...

ja det er utrolig flott der nede hos deg :o) Hmm, synd at jeg har nåtte alergi da ellers hadde jeg kommet og plukket nøtter til jul jeg også ;o)

Ja den C3 maskinen er god, men jeg mener fortsatt at den bråker litt .... kan jo ikke snakke i tlf engang når den holder på *ler*

Anonym sa...

hei og takk for besøket hos meg:)

rhododendronen din er virkelig flott ! fikk sansen for de da jeg bodde i Danmark.. de er digre der nede:))

litt av et scoop du har gjort.. bare den kofferten koster mellom 1500 - 2000 i utsalg:))

ha en flott kveld.. klem fra nord :)

Fargebarn sa...

Heisann og takk for fin kommentar! Flotte busker du har! Jeg er nettopp komt inn fra buskplanting. Begynner snart å ligne noe...
Men huset inni ser rotete ut. MEr fristende å være ute i herlig vær ja. ;)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei
Takk for hilsen i bloggen min, nå fant jo jeg bloggen din. Den blomsten du ikke visste navn på... er ikke det en Flittig Lise? Jeg tror det. Flotte benker og bord dere har laget. En usjenert uteplass er herlig å ha. Ønsker deg en god helg. Klem fra meg

No.15 sa...

Hei, så flott blogg du har!! Hit kommer jeg tilbake.

Ønsker deg en flott og sommerlig helg.

Klem fra Lise :)

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så nydelige bilder av rhododendroen din! :) De er så flotte når de står i blomst!

Ønsker deg ei fin helg!
Klem

ANETTESHUS.COM sa...

Hei! Takk for hyggelig hilsen:)

Så vakre bilder fra hagen!! Kjempe-flott uteplass dere har!

Ha en SUPER helg!

Klem klem
Anette:)

Susanne sa...

Så vakker og flott uteplass dere har:D Masse fine bilder:D
Ønsker deg en fin helg!
Klemmer Susanne

Snertne sneller og små nøster sa...

Hei og tusen takk for hyggelig kommentar på bloggen min :-) Det var en herlig uteplass dere hadde - og jeg må si at jeg er litt misunnelig på nøttetreet deres, enn å bare kunne plukke sine egne nøtter da :-D Herlig!

Hit kommer jeg nok tilbake...

God helg og klem fra Siv

Anonym sa...

Så flott kaffemaskin, og deilig uteplass å nyte kaffen på!

For en stund siden la du igjen en hyggelig kommentar på bloggen min, med et spørsmål om hva jeg har inni lappeteppet jeg sydde. I det lappeteppet hadde jeg bare et bomullslerret for jeg ønsket at det skulle være et tynt dekketeppe. Har sett noen bruke fleecepledd mellom bakstykke og forstykke, og andre har et tykkere bakstykke slik at det ikke er nødvendig med noe fôrstoff.

Håper du får en fin helg!
Her regner det, og jeg skal prøve å få tatt meg en tur på loppis.

Hilsen miss moon

Prinsesse Elin sa...

Hei snuppa
Kaffemaskin er noe jeg også ønsker meg. Planen er vel å kjøpe en til oss fra oss til jul. Men det spørs om vi kan vente så lenge. he he.
Ønsker deg en nydelig lørdag. Klem fra Elin:)

Ocean showroom sa...

Flotte sommerbilder:)
Kaffe med mint og sjokolade hørtes deilig ut!
God helg!
Klem, Lene

liven sa...

Heisann!!
For en stilig kaffemaskin du har da...her er det nok bare den gamle gode moccamasteren ennå :o)
Det er vel en klokkebusk du har fått deg her!
jeg er så glad i dem og her er en rosa i grensen mellom oss og naboen ...og så har jeg en rød sommerblomstrende selv!
Tenker det er fint å nyte utelivet her hos deg :o)

ha en fin lørdagskveld

Nostalgia sa...

Kjempeflott uteplass og veldig imponert over at dere har laget utemøblene selv !

et fantastisk vær denne uken, men desverre har det vært jobb fra morgen til kveld hele uken :-(
satser på at morgendagen blir finere enn idag ;-D

Flotte blomsterbilder !

Klemm Nostalgia

Lykkefryd sa...

Hei!
Fin blogg du har! Den øverste busken, er ikke det en Klokkebusk?
Hyggelig at du er med i min give away.
Ha en fin dag :)
Klem

M sa...

Det var litt av en fancy kaffemaskin!
Kjempefine omgivelser du har...
Har jeg husket å si at du ligger på høyresiden på Bloggedamer40+?
Det går litt fort i svingene for tiden!
Håper du titter innom min private blogg også!
Klem, M